داد و ستد ۳۲ هزار میلیارد ریال انواع محصول در بورس کالا

داد و ستد ۳۲ هزار میلیارد ریال انواع محصول در بورس کالا

در بهمن ماه، افزون بر یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال در بازارهای فیزیکی و فرعی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

یکشنبه 1 اسفند 1395

به گزارش بینا ,  طی دوره بهمن ماه، تالار محصولات صنعتی و معدنی در دو بخش داخلی و صادراتی شاهد معامله بیش از ۶۱۶ هزار تن انواع کالا با ارزشی افزون بر ۱۳ هزار میلیارد ریال بود.

در گروه محصولات فولادی بیش از ۴۷۵ هزار تن انواع فولاد مورد معامله قرار گرفت. در این تالار همچنین حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع آلومینیوم، ۶۰ تن شمش روی، ۲۱ هزار و ۱۶۰ تن انواع محصولات مسی، ۶ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۴۸۰ تن سولفور مولیبدن، ۱۲۰۰ تن کک متالورژی، ۱۰۵ هزار تن سنگ آهن و ۱۳ کیلوگرم شمش طلا داد و ستد شد.

داد و ستد یک میلیون تن انواع کالا در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی

طی بهمن ماه سالجاری حدود یک میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی و در دو بخش داخلی و صادراتی مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین حجم معاملات در تالار محصولات پتروشیمی به گروه قیر اختصاص یافت به طوری که در این ماه بالغ بر ۳۷۴ هزار تن انواع قیر به ارزش بیش از ۳ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال معامله شد.

در گروه مواد پلیمری نیز طی دوره بهمن ماه، معامله ۲۲۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۸ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال ثبت شد. مواد شیمیایی نیز به میزان ۸۵ هزار تن و به ارزش بیش از یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از سوی مشتریان در این مدت خریداری شد. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به داد و ستد ۲۵ هزار و ۴۴۴ تن گوگرد، ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ تن وکیوم باتوم، ۱۶۰ تن آرگون، ۷۳ هزار تن لوب کات ، ۴ هزار تن سلاپس واکس و یکهزار و ۶۶۱ تن عایق رطوبتی اشاره کرد.

معامله ۱۳۴ هزار تن محصول کشاورزی

در بهمن ماه سال ۹۵ بیش از ۱۳۴ هزار تن انواع کالاهای کشاورزی در بورس کالای ایران به ارزش بیش از یکهزار و ۸۲۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در این تالار بیش از ۷۸ هزار تن انواع ذرت ، ۲۰ هزار و ۶۹۴ تن جو، ۲۱۰۰ تن مرغ منجمد، ۲۳ هزار تن گندم خوراکی و دورم، ۱۲۵۰ تن کنجاله، ۶ هزار و ۵۲۵ تن شکر سفید و شکر خام، ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن روغن خام و یک هزار تن برنج داد و ستد شد.

ارزش معاملات ۷۰ میلیون دلاری در تالار صادراتی

طی بهمن ماه سالجاری بالغ بر ۳۳۷ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت. در این تالار ۱۰۵ هزار تن سنگ آهن به ارزش بیش از ۴ میلیون و ۹۸۲ هزار دلار برای صادرات به بازارهای جهانی داد و ستد شد.

قیر نیز به میزان ۲۱۹ هزار و ۷۹۰ تن و به ارزش حدود ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در این تالار مورد معامله قرار گرفت. انواع گوگرد پاستیلی، پودر و گرانوله نیز به میزان ۱۱ هزار و ۲۴ تن و به ارزش بیش از ۵۲۵ هزار دلار به فروش رفت. از دیگر کالاهای داد و ستدشده در این تالار می توان به معامله یکهزار و ۶۶۱ تن عایق رطوبتی به ارزش بیش از ۶۹۶ هزار دلار اشاره کرد.

معامله یکهزار و ۹۹۴ میلیارد ریالی در بازار مالی

ارزش بازار مالی بورس کالای ایران نیز طی بهمن ماه ۹۵ از مرز یکهزار و ۹۹۴ میلیارد ریال عبور کرد. در این بازار علاوه بر انواع اوراق سلف موازی استاندارد، گواهی سپرده کالایی سکه طلا، زعفران و ذرت مورد معامله قرار گرفت. در بازار مالی بورس کالا طی بهمن ماه ، حدود ۷۰ هزار تن گواهی سپرده کالایی ذرت، ۳ کیلو و ۵۷۴ گرم گواهی سپرده زعفران و ۲۴۷ عدد گواهی سپرده سکه یکروزه داد و ستد شد.

اوراق سلف استاندارد اوره پتروشیمی پردیس نیز به میزان ۱۹ هزار و ۹۰۰ تن، اوره پتروشیمی شیراز به میزان ۸ هزار و ۶۵۲ تن، تیرآهن سایز ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان به میزان ۴۳ هزار و ۶۱ تن و گندم شرکت بازرگانی دولتی به میزان ۶۱۴ هزار و ۷۰۰ تن طی بهمن ماه در بازار ثانویه به فروش رفت.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی بهمن ماه شاهد معامله انواع کالاها بود. در این تالار ۵۰۰ تن اوره صنعتی، بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع مواد پلیمری و شیمیایی، ۲۸۲ تن پودر نارگیل، ۲۶۲ هزار قطعه جوجه یکروزه، ۶۳ تن خوراک دام و طیور، ۵۰۰ تن رب گوجه، ۳۳۰ تن سولفات آمونیوم، ۴۸۵۷ تن ضایعات فلزی شرکت راه آهن، ۴۰ تن فوکروم پرکربن، ۵۰۰ تن کنسانتره فسفات، ۶۰ تن نخ پلی استر و ۱۵۰۰ تن ورق فولادی به فروش رفت.

ثبت نظر

ارسال

نمایش‌

بی توجهی به کارکنان نفت در تعیین پاداش پایان خدمت کارکنان دولت!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان در ازای هر سال خدمت و به میزان حداکثر تا سی سال ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که نسبت به امسال ۷۵ میلیون تومان اضافه شده است.

  • 403

2877 میلیارد دلار ثروت نفتی برباد رفته در 12 سال تحریم

برای فهم بهتر مقدار هزینه 2877 میلیارد دلاری وارد شده از صادرات نفتی از دست رفته تا پایان سال میلادی گذشته، می‌توان به ارزش ریالی آن با توجه به قیمت دلار در بازارهای امروز اشاره کرد که بالغ بر 100.7 هزار هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • 408

رحیمی: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی دیده نشده است/ معافیت برای خانوارهای کم‌درآمد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده هیچ افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین، گازوئیل و گاز را نداریم و این موضوع اصلاً در بودجه سال ۱۴۰۲ نیامده است.

  • 479

اشتباه بانک مرکزی در آبان ماه

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت : نرخ ارز در سامانه نیما متغیر خواهد بود. بخشی از مشکلی که در آبان و آذر ماه به وجود آمد بود. اشتباه در تخصیص ارز در یکی از زیرمجموعه های بانک مرکزی بود و موجب شد واردات برای کالاهایی که با درهم باید وارد می شد با محدودیت همراه شود .که باعث شد این موضوع القا ش ...

  • 478

قیمت قطعات یدکی در بازار سلیقه ای شد/ خبری از نظارت نیست

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه قیمت قطعات یدکی گران شده اما قیمت دستمزد تعمیرکاران خودرو تغییر نکرده است، گفت: در حال حاضر قیمت قطعات یدکی خودرو بسیار بالاست و هیچ نظارتی در این رابطه انجام نمی شود.

  • 475

کارنامه روحانی و رئیسی در کنترل تورم

«تورم را نصف و سپس تک‌رقمی خواهیم کرد»؛ این دقیقا وعده‌ای بود که سیدابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته داد. اکنون 16 ماه از آغاز به کار دولت او می‌گذرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیسی و دولتش در کنترل تورم طی این مدت، نسبت به بازه زمانی مشابه در دولت روحانی، ناکام بوده‌اند.

  • 397

سابقه بیمه خریدنی نیست ولی یک استثنا دارد

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰ سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

  • 569

مردم بیشتر چه خانه‌هایی می‌خرند؟

فشار تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ و قدیمی نمایه غالب در این بازار است.

  • 340

اقتصاد کلان چیست؟

ه علت تاثیرگذاری وضعیت اقتصادی بر تمامی افراد، مسائل اقتصاد کلان، نقش مهمی را در مباحثات سیاسی ملی ایفا می‌کنند. شرکت‌کنندگان در انتخابات از وضعیت اقتصادی آگاه هستند و می‌دانند که سیاست‌های دولت می‌تواند از راه‌های قابل‌توجهی بر اقتصاد، تاثیرگذار باشد.

  • 387

چرا مردم تمایلی به بیمه‌های زندگی ندارند؟

یک مدیر بیمه‌ای ضمن تشریح برخی دلایل عدم توجه مردم به بیمه‌های زندگی، گفت: :‌ یکی از مهمترین دلایل تورم و کاهش ارزش پول است که مردم متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

  • 532

قطار سریع السیر در بازار سکه

برخی از سکه بازان با اشاره به اظهارات اخیر رئیسی درباره قطار پیشرفت به کنایه می گفتند نرخ دلار این روزها سوار قطار سریع السیر شده و ایستگاه ها را یکی پس از دیگری طی می کند. همین امر موجب شده سکه بازان تحت هیجان افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار بگیرند.

  • 498

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

  • 397

احتمال تغییر سن و سابقه بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲/ کدام صندوقها با بودجه دولت سرپا هستند؟

دولت برای جلوگیری از تشدید چالش در صندوقهای بازنشستگی بایستی پیشنهادهای تحولی در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح سن و سابقه بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کند.

  • 1801

پول مازاد فروش خودرو در بورس کالا به جیب خودروساز می‌رود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر قیمت معامله شده خودرو در بورس بالاتر از بهای تمام شده پایه و سود معقول باشد، تفاوت مذکور باید برای مصارف عمومی به طور مثال برای توسعه صنعت حمل و نقل هزینه شود.

  • 285

«زمستان سخت» پتروشیمی ایران آغاز شد

بحران مدیریتی در حالی دومین دارنده منابع گازی جهان را دچار چالش جدی کرده است که رسانه‌های نزدیک به دولت مدت‌ها بود «زمستان سخت اروپا و التماس آن‌ها برای گاز ایران» را نوید می‌دادند.

  • 487

تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تحلیل تکنیکال بورس در واقع علمی در بازارهای مالی است که در آن پیش‌بینی قیمت‌های آینده بر اساس بررسی قیمت‌های گذشته صورت می‌گیرد.

  • 271

وضعیت حاد در بانک های 4 استان کشور

نرخ تسهیلات به سپرده ها پس از کسر سپرده قانونی در مهر ماه امسال، در 4 استان کشور بالاتر از 100 درصد بوده که اتفاقی خطرناک در اقتصاد قلمداد می شود. به باور برخی تحلیل گران این رویداد می تواند موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و از این حیث این 4 منطقه را میدان انفجار نقدینگی می دانند.

  • 1962

بیشترین رشد قیمت سهام بانکی به سامان رسید

در اولین روز هفته معاملات بورس و فرابورس تهران، شاهد تغییرات اندک شاخص سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری در بازار سرمایه بودیم.

  • 1766

بیشترین رشد قیمت سهام انبوه سازی، املاک و مستغلات به وتوس رسید

در اولین روز کاری هفته معاملات بورس وفرابورس تهران شاهد افت شاخص سهام شرکت های انبوه سازی،املاک و مستغلات دربازار سرمایه بودیم.

  • 675

وصول ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات در ۷ ماه/ درآمد مالیاتی مهر ۵۰ هزار میلیارد تومان شد

با توجه به آمارهای سازمان امور مالیاتی طی ۷ ماهه سال جاری حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است و درآمد مالیاتی مهر ماه ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

  • 361